Gondolatkarantén

Már hiszek, mondta Neo Morpheusnk és lezuhant a tetőről

Nincs ingyen média
nem is volt soha...

Nincs ingyen média

nem is volt soha

Tudom-tudom, semmi sincs ingyen. Mindenki ezt mondogatja. Közben meg fel vannak háborodva, hogy fizetős tartalmak vannak neten. Egyre több. Mert az internet ugye ingyenes. Mindig is ingyenes volt, most is az, és az is marad. Meg a TV, az is ingyenes. Jön belőle a sok – sok jó dolog. Ingyen. Meg ugye ott vannak az ingyenes offline újságok. Egy nagy lófaszt!

Most akkor újra leírom: Semmi sincs ingyen, nem érted? SEMMI!

Az újságokat, a hírportálokat, de még a legalja plazas brand újságokat sem lelkes amatőrök írják (inkább lelketlenek), nem ingyen van a nyomda, sőt a szerverbérlés sem. Senki sem üzemeltet veszteséges média platformot. Senki.

Mielőtt jönne valaki a közmédiával, nekünk az kerül a legtöbbe jelenleg! Annak az árán mindenki az országban BBC szintű szolgáltatást kaphatna, ha a mindenkori politikának ez lenne az érdeke.

Mindenért fizetsz valamivel, mindennek megvan az ára. Vagy pénzzel, vagy a figyelmeddel, az időddel, a fogyasztói kosaraddal, a kattintásoddal, az adataiddal, a szavazatoddal, az elköteleződéseddel, az ismerőseid befolyásolásával. Valamilyen módon benyújtják a számlát, és hidd el, hogy a legegyszerűbb, legtisztább mindezek közül még mindig a pénz. A műsorokat nem azért gyártják, hogy téged tájékoztassanak, vagy szórakoztassanak, hanem azért, hogy fogyasztóvá tegyenek.komment-troll.jpg

Ha sokszor kattintasz/ kapcsolsz oda, akkor jó célpont vagy, többször meg tudnak találni a hirdetésekkel, egyre értékesebbé válsz, így egyre nagyobb felületeket lehet eladni arra hivatkozva. hogy TE majd úgyis rákattintasz. Ördögi kör, nehéz kiszállni belőle. Úgy látom, hogy még a legtöbb újságírónak sem sikerült, vagy nem értik, vagy nem akarják érteni, hogy megváltozott a világ. Nem a történés köré épülnek a reklámok, hanem a reklámokat kell körülvenni tartalommal, ami miatt majd megnézik a reklámokat.

A cégeknek meg nincs más dolga, mint beépíteni az árba az anno reklámra költött forintokat. Minél többet költenek marketingre, annál többet rakhatnak rá az adott termékre. Ez igaz a médiumokra is. Minél nagyobb hirdető vagy, annál inkább beleszólhatsz a megjelenő tartalmakba. A folyamat a NER médiánál egyszerűsödött le legjobban. Fent bemegy az állami hirdetés, alul kiesik a szar, bocsánat, akarom mondani a véleménycikk….

A tarhálás szót amúgy is utálom, a véleményem pedig az, hogy aki egy szolgáltatásért pénzt kér, az nem koldul, hanem a jogos jussát várja. El kéne felejteni azt a majdnem bocsánatkérő hozzáállást, amit túl sokan vettek fel mostanában. Boci szemekkel kérjük a nézőket/ hallgatókat/ olvasókat, hogy támogassanak, járuljanak hozzá a működéshez. Azt kéne mondani, „ha elég pénzt küldesz, akkor lesz megfelelő média/ tartalom, ha nem, akkor más munka után kell néznünk, te meg nézheted az RTL Klubot és a köztévét”.offering-427297_1920.jpg

Ezt az induló Telexnél is jó lenne ha megértenék. Nincs szükség egy újabb Indexre. Valami újra van szükség, olyanra, ami nem csak a nevében új! El kéne felejteni azokat a felesleges tartalmakat, amiket tényleg csak azért írtak meg, hogy mellette el lehessen helyezni a szponzor logót. Kíváncsian várom az eredményt, de azért nem túl nagy reményekkel.

Annyira nem vagyok okos, hogy tudjam, mi a helyes és fenntartható irány, de azt látom, hogy ami most megy, az bizonyosan nem. A kimúlásához persze idő kell, lehet, hogy nem is kevés, de ez remélhetőleg még az előtt lesz, hogy az emberek végleg elvesztik a hitüket abban, hogy létezik valóság.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gondolatkaranten.blog.hu/api/trackback/id/tr6916214488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Gondolatkarantén

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása