Gondolatkarantén

Már hiszek, mondta Neo Morpheusnk és lezuhant a tetőről

A külföldön élő magyarok hazaárulók?
Bódi Ábel lett a Pesti TV-n Berki Mazsija

Próbáltam, de egész egyszerűen nem bírtam szó nélkül hagyni Bódi Ábel és Vona Gábor vitáját, ami a külföldön élő magyarok levélszavazásáról szólt:

https://www.youtube.com/watch?v=X-wd_RsUXJ8

maxresdefaultd.jpg

A helyzet ugyanaz, mint Berki "Büntetőfékező" Krisztián feleségének magyarázó videója esetében. Van egy szemmel láthatóan egyértelmű helyzet, de valamilyen oknál fogva úgy érzed, hogy a valóságot önmagából kifordítva neked meg kell magyaráznod az ellenkezőjét.

Berkit itt a magyar kormány, Mazsit pedig a legalább annyira elfogult Bódi Ábel alakítja. Feltételezem, hogy Berki és felesége között van érzelmi kapcsolat, de az ilyen mértékű szemellenzős látásmódot biztosan erősíti a félelem, hogy végül mégis priusza lesz apának, ami bizonyosan nem mutat jól majd a szponzorok elé tolt CV-ben. Nem mintha ez legtöbb céget érdekelné szerintem, mert a lényeg az, hogy ezek után is legalább annyian nézik a Berkiék féle semmit, mint annak előtte.

Bódinál egy kicsit fordított helyzetet érzek, de ez lehet, hogy csak a rosszindulat mondatja velem. Szerintem nála erősebb a félelem, hogy egyszer mégiscsak fordul a magyar belpolitika és nem az a segg lesz hatalmon, amelyik nyalására ő annyi időt fordított az életéből. Megint más kérdés, hogy tisztára nyalni való segg szinte mindig akad nálunk, szóval nem kellene annyira izgulni.

Egyetlen egy olyan érvet nem tudtak felhozni a buzgó műsorvezető elvtársával együtt, ami azt támasztaná alá, hogy a levélszavazat rossz, kivitelezhetetlen, vagy igazságtalan. Rém gyenge hadoválás a magyar szülőföld iránti kötelességekről, az USA-ban! (hogy a szarba jön ez ide??) elcsalt államokról, egy kis trianonozás is belefért, semmi komoly.

Ezzel szemben, amibe tényleg bele tudott állni, hogy a külföldön élő magyar honfitársaink valójában mésodrendű állampolgárok, ha szavazni akarnak akkor adják fel a magyar lakhelyüket, csak nyereségvágyból mentek ki, legjobb lenne ha nem ugatnának bele abba, mi folyik itthon.

Felháborító, gusztustalan, gyűlöletkeltő, megbocsáthatatlan! Csak ahhoz tudom hasonlítani, amikor a kettős állampolgársággal szemben kampányolt az MSZP és Gyurcsány bemondta a "23 millió román"-t. A nagy magyarkodásban pontosan ugyanarra a polcra kerültek, amivel szemben próbálják meghatározni magukat. A magyarok egy részét kizárják a nemzetből, vagy legalábbis másodrendű állampolgárokká degradálják. Nem gondolnak bele, hogy milyen érzés lehet ez a külföldön élőknek? Valószínűleg nem. Csak a pillanatnyi politikai előnyszerzés a lényeg.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gondolatkaranten.blog.hu/api/trackback/id/tr8416475666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amjamayna 2021.03.25. 16:14:19

"@Pierr Kardán: Ahol készültek a levélszavazatok, ott kellett volna ellenőrizni, de ez ugye a jelenlegi szabályok szerint lehetetlen."

Vagyis már kitöltve (Fideszre húzott x-el )küldik ki, amelyet csak visszaküldenek a címzettek?

vagy hogy?

Zionnépe 2021.03.25. 16:24:14

@De nagyot tud lökni az úr az ajtón: Kivéve, amikor jelentened kell, hogy megváltozott az állandó lakcímed a lakcímkártyád változása miatt (ugye törvénytisztelő módon bejelenti mindenki).
@MAXVAL birсaman közíró: Ahogy a kormány kitöltettetheti előre, úgy bármelyik párt is.
DE a legtisztább az lenne, ha senki, aki életvitel szerint nem a "kerítésen belül él" nem szavazna, csak oda ahol él. Had ne verje más f..t a csalánnal !

És persze mindössze annyi beleszólása van a bankoknak, hogy kérik egy összegben a hitelvisszafizetést, ha elhagyod az országot és nincs többé állandó lakcímed Magyarországon (sem). A bankszámlát, mobiltelefon előfizetést dettó nem lehet így fenntartani.

Studiosus 2021.03.25. 16:32:24

@MAXVAL birсaman közíró: de most mondtam el, hogy amikor kijelentkezel, nem veszik el a lakcímkártyádat, csak adnak egy papírt, hogy ideiglenesen külföldön van a lakhelyed, és onnantól kezdve leszarják. a választási hivatalnál meg a lakcímeden vagy regisztrálva, tehát küldenek papírt, azzal eldzsesszelsz szavazni, bemutatod a lakcímkártyádat, és rajzolsz egy faszt a fidesz homlokára.

Studiosus 2021.03.25. 16:36:14

valahogy mindenkiben úgy él, hogy ha valaki külföldre megy, akkor az egyből végleges, oszt boldog karácsonyt. lófaszt. továbbra is itthon dolgozóként tartanak számon, és a külföldi háromszoros fizetésed húzza felfelé a ksh átlagfizetési kimutatását.
aztán ha 5 éve már kint van az ember, akkor akár állampolgárságot is felveheti, de az persze valóban végleges, bár nem vagyok biztos, hogy azt is kezelni tudnák a magyar hatóságok. amikor például megkérdeztem, hogy a magyar rendszámomat hol adhatnám le, csak hümmögés volt a válasz, azóta is nálam van, senki sem kereste.
aztán 10 év után eu-s országból már ki sem rakhatnak akaratod ellenére.
meg ilyenek.

Studiosus 2021.03.25. 16:37:39

ja, meg aztán ha valaki vissza akarja venni az állampolgárságát, az születési alapon alanyi jogon visszajár neki. de ki az a hülye, már bocsánat...

Studiosus 2021.03.25. 16:38:28

@MAXVAL birсaman közíró: hát ezen már csak röhögni tudok. gondolod, hogy nem tudom, mi van ráírva a lakcímkártyámra? ;-)))))))))))))))))))))))))))))))))

dunántúli gyerek 2021.03.25. 16:48:53

@Studiosus: Ez persze hazugsag. A magyar allamnak fogalma sincs, ki mennyit keres kulfoldon, vagy hol dolgozik, es ez nem is szamit bele a magyar atlagkeresetbe.

Az ingazok keresete elvileg beszamit, de ez az EUban mindenhol igy van. A Suzuki, Audi szlovakiai munkasai tipikusan ilyen ingazok

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.25. 16:51:18

@Studiosus:

Kamuzol.

A magyar rendszám leadása úgy zajlik, hogy amikor más országban rendszámot igényelsz, a hatóság leveszi a rendszámodat, majd azt visszaküldi a magyar hatóságnak.

S ha van valamilyen magyar címed, akkor a magyar hatóság levelet is küld rá a rendszámról.

dunántúli gyerek 2021.03.25. 16:51:28

@Studiosus: Az allampolgarsagot visszavenni nem kell, hisz sosem szunik meg, akkor sem, ha felveszed a kulfoldi allampolgarsagot. Egyetlen kivetel, ha az uj allampolgarsag szerinti allam nem engedi meg a kettos allampolgarsagot, de ez eleg ritka. Ilyenkor nyilatkozatban le kell mondani a magyar allampolgarsagrol.

kommentes nikk 2021.03.25. 17:29:10

Sokkal fontosabb lenne, hogy az adót sosem fizetők, a potyautasok, két mondatot leírni nem tudó funkcionális analfabéták ne szavazhassanak. Olyanok döntik el az ország sorsát, akik azt sem tudják, ki a miniszterelnök, vagy melyek az ellenzéki pártok, és így tovább. Az ésszerű az lenne, ha akkor járna a szavazati jog, ha valaki az elmúlt ciklusban legalább két éven keresztül fizetett adókat és járulékokat, valamint ki tudná tölteni helyesen egy gyors tesztet a választásokkal kapcsolatban. A kintieket pont leszarom, bár náluk is ahhoz kötnêm a lehetőséget, hogy fizettek-e valaha adót Magyarországon.

frikazojd · http://kocs.ma 2021.03.25. 18:10:10

A köznyelvben a hazaáruló aki szándékosan úgy árt a hazájának (nemzetének), hogy azzal hazája (nemzete) ellenségeinek segít.

Ez ma a fidesz, az ártás az egyetlen politikája.

Zionnépe 2021.03.25. 18:33:30

@oassasa: Ha már linkelsz valamit, olvasd el a kiemelt szövegrészt is a lapon

Zionnépe 2021.03.25. 18:37:26

@kommentes nikk: Sajnos vannak tartósan rokkantak, részidőben külföldön kiküldetésben lévők (katonák, külügyi képviselők, idénymunkások, stb) Bőven elég a cikkluson belül félidőt Mo-on eltöltött és/vagy adót fizető stb. kritérium. Meg lehet ezt jól fogalmazni.

David Bowman 2021.03.25. 19:08:30

A trianoniak maradtak. Az angliaiak elmentek.

Zionnépe 2021.03.25. 19:22:56

@Studiosus: Ebben Bircának van igaza, mert tavaly aug óta nekem is van egy ilyen. A lakhelyhez azt írták külföldi cím.
@dunántúli gyerek: Igaza van Studio-nak ugyanis adóbevallást kell beadni, és forintosítani az éves jövedelmet, igaz valami EU-s megállapodós részbe az adó miatt, de ettől bele tudják számolni a KSH statba ameddig magyar állampolgár valaki. És hidd el a kormány nem hagyná ki ezt a ziccert!

dunántúli gyerek 2021.03.25. 19:47:02

@Zionnépe: Ez ugy hulyeseg ahogy van. En kettos allampolgar vagyok, van magyar lakcimem, Pragaban elek, dolgozok. Soha a budos eletben nem adtam be mo-n adobevallast, es nem is fogok

Itt adom be, es itt adozom termeszetesen

dunántúli gyerek 2021.03.25. 19:53:29

Ja es az allampolgarsagna semmi koze ahhoz, hogy az ember hol adozik es hol vall be adot.
Egy kivetelt tudok, az USA allampolgarainak biz. jovedelem folott adozni kell otthon is, meg ott is ahol a penzt csinaljak. Ami kurva nagy szopas, de megkerulik cegalapitassal azt jonapot.

2021.03.25. 20:26:17

"legjobb lenne ha nem ugatnának bele abba, mi folyik itthon."

Ezzel még egyet is tudok érteni, pontosan ezt teszem, és felőlem meg is eheti a fene a fajtáját ott, ahol éppen maradt. :-)

"Nem gondolnak bele, hogy milyen érzés lehet ez a külföldön élőknek?"

Ki nem szarja le külföldi magyarként, mi folyik ott?

Wildhunt 2021.03.25. 20:49:59

@Pierr Kardán: És ennyi. Személyes szavazásnál is van elég lehetőség csalásra, nem kell ehhez még hozzá is tenni. És igen, akinek 4 évente nem ér annyit ez az ország hogy elhúzza a belét szavazni, az inkább hallgasson. A legjobb valóban az egyik fenti javaslat, csak itthon, lakóhely szerinti körzetben, személyesen lehessen szavazni.

nemecsekerno_007 2021.03.25. 20:54:07

A külföldön dolgozók helyett (is) fizetjük a nyugdíjasokat, ez a levélszavazós cirkusz csak lufihámozás.
Azt kéne inkább kiszámolni precízen, hogy mi az EU tagságunk pénzügyi mérlege, mert jelenleg közpénzből képzünk munkaerőt gazdag országoknak, nekünk meg marad az eltartottak költsége.

nemecsekerno_007 2021.03.25. 20:56:43

@trev: Vidd magaddal nyugger szüleidet, mi meg szétosztjuk a nyugdíjukat. Évi 1000 Mrd-ba kerül az EU-nak nevezett vallás.

Gyulimali 2021.03.25. 21:06:53

@Zionnépe:
Volt itt egy baráti család, akik még tőlünk is 100km-nyire laktak.
Aznap eljöttek hozzánk vendégségbe.
Grilleztünk egyet, elmentünk szavazni, és utána folytattuk egy kis sörözéssel is.
Lehet így is csinálni.
Aki meg tényleg olyan messzire lakik egy követségtől az hazautazhat, és letudhatja a családlátogatást.
Vagy, lemondhatja a magyar lakcímét, és akkor jogosult lesz levélben szavazni pártlistára.
Ezek ma is mind rendelkezésre állnak.

Gyulimali 2021.03.25. 21:08:21

@Studiosus:
"...akkor ugyanúgy szavazhassanak azok is, akik maguktól mentek határon kívülre."
Melyik részét nem érted annak, hogy ugyanúgy szavazhatnak.
Csak annyit kell tenniük, hogy megszüntetik a magyar lakcímüket, és akkor azonnal jogosultak lesznek levélben szavazni, mint a határontúli magyarok.

eßemfaßom meg áll 2021.03.25. 21:10:00

@Studiosus: "ugyanúgy szavazhassanak azok is, akik maguktól mentek határon kívülre." Ugyanúgy szavazhatnak. A szavazás módja nem a határonkívülre kerülés módjától és idejétől hanem a magyarországi lakcím lététől függ.

Zionnépe 2021.03.25. 21:11:45

@dunántúli gyerek: Tudtommal ez nem választható opció. Kettős állampolgároknál lehet másképp van, de ameddig nem, addig az anyaországnak jó tudni, hogy csak lógsz valahol feketén (behazudva a külföldi létet), csövesként vagy mégis mikor "számítson" rád.

eßemfaßom meg áll 2021.03.25. 21:12:04

@Studiosus: "hogy rohadjanak meg maguk között, úgyhogy leszophatják egymás faszát.
négy. 22-ben akárhogy, de szavazni fogok a fidesz ellen"

szóval elmentél és leszavazol a fidesz ellen, hogy aki maradt az rohadjon meg és szopjon

eßemfaßom meg áll 2021.03.25. 21:17:28

@Studiosus: "és a külföldi háromszoros fizetésed húzza felfelé a ksh átlagfizetési kimutatását."

és ez így hogy? A német apeh küldi az adatokat a ksh-nak Kovács Béla németországban adózó vízszerelő jövedelméről?

dunántúli gyerek 2021.03.25. 21:18:41

@Zionnépe: Aki Magyarorszagrol elkoltozik, az mi a vervoros lotojnak adna be magyar adobevallast? Ilyen nincs, legfeljebb ha a kikoltozes eveben mo-n is szerzett jovedelmet, akkor azt be kell vallania.
De kulonben nem. Vagy mit gondolsz a nemetben melozok 2 helyen, duplan adoznak? Hat nem eppen.

Zionnépe 2021.03.25. 21:19:03

@Gyulimali: Még mindig nem érted, hogy igen sokaknak több száz km oda és vissza is ez a mutatvány. És ahhoz képest, hogy otthon max pár utcányira kell elzarándokolni, ez nagy kibaszás.
Azt meg végképp nehéz felfognod ahogy látom, hogy nem mindenki tudja/akarja feladni az otthoni lakcímét, vagy azért, mert örül neki, hogy van azért egy háza/lakása vagy mert kényszerhelyzetben van.
Másik oldalról kb kamuzol, hogy nem kormánypropagandista vagy. Az a 95% akik nem a kormányra szavaznak bizony utálják érte annyira, hogy nem mentegetik a megnehezített választási helyzetüket...

Gyulimali 2021.03.25. 21:22:12

@gondolatkarantén:
Én értem, hogy meg lehet oldani, csak nem értem, miért nem lehet egyszerűbbé tenni!?
Szerinted a mai helyzetnél mi lenne egyszerűbb?
Aki megszünteti a magyar lakcímét, az szavazhat levélben a pártlistára.
Pontosan ugyanúgy, mint a határon túliak.
Szigorúan véve, ha valaki életvitelszerűen külföldön él, akkor csal akkor, amikor egy magyar képviselőre szavaz, egy olyan helyen, ahol nem él ott.

Te mgoldottad, meg tudtad oldani, respekt. Van aki nem tudja.
És, miért nem tudja más megoldani, ha én meg tudtam?
Ezt nem értem! Mivel vagyok én különb mint bárki más?

Én csak azt szeretném, ha nem tennénk különbséget magyar és magyar között.
Nem tesznek.
Minden magyarnak joga van a pártlistára szavazni, mert annak a magyar útlevél a feltétele.
És, ezt megteheti háromféleképpen:
- Hazautazik a lakóhelyére, és ott szavaz
- Átjelentkezik a külföldi lakóhelyéhez legközelebbi követésgre és ott szavaz
- Lemondja a magyar lakcímét és levélben szavaz.
Egyéni jelöltre szavazni csak az adott körzetben élők szavazhatnak.
Aki külföldön lakik, az értelemszerűen nem él mondjuk Miskolcon.
Akkor miért akar ott szavazni?

Amúgy nem érdekel, ki hova adja le a levélszavazatát.
Ez nagyon helyes! :-)

Ha kint élsz 8 éve, neked nem esik rosszul, hogy van aki szerint (mondjuk Bódi Ábel), nem teljesíted a kötelességed a hazáddal szemben?
Ad 1.:
Egyedül 2014-et hagytam ki, mert akkor úgy éreztem, hoyg a politikai palettáról senki nem képviseli az érdekeimet.
Azelőtt szavaztam, azóta is szavazok. Én rászántam az időmet, szóval teljesen alaptalanul mondaná ezt.
Ad 2.:
Nem figyeltem az interjúra, és őszintén nem is érdekel!
Ha egy ilyen nevesincs kis pöcsök miatt is aggódnék, akkor nem lenne időm élni.
Szóval, nem éri el az ingerküszöbömet ez a dolog, de a Vona (és társai) féle, szerintem teljesen alaptalan, amatőr, hazug rinyálás viszont nagyonis eléri. (Bár, erről is le kellene állnom, mert inkább még egy sört kellene most is innom, mint ezen bosszankodeni.)

eßemfaßom meg áll 2021.03.25. 21:27:55

@Gyulimali: "Egyéni jelöltre szavazni csak az adott körzetben élők szavazhatnak.
Aki külföldön lakik, az értelemszerűen nem él mondjuk Miskolcon.
Akkor miért akar ott szavazni?"

ennyit kellene felfogni, de úgy tűnik ez túl bonyolult

Gyulimali 2021.03.25. 21:29:37

@Zionnépe:
"És persze mindössze annyi beleszólása van a bankoknak, hogy kérik egy összegben a hitelvisszafizetést, ha elhagyod az országot és nincs többé állandó lakcímed Magyarországon (sem).
Ez nem igaz.
Ki kell tölteni egy bejelentőt, és bármelyik bank ad neked nagyon szívesen továbbra is hitelt.

" A bankszámlát, mobiltelefon előfizetést dettó nem lehet így fenntartani. "
EZ sem igaz.
Egy ideig volt magyar bankszámlám is, és a mai napig megvan a Vodafonos előfizetésem. És soha nem volt problémájuk vele, hogy külföldön lakom. Hidd el, nekik is pont jó a pénzem, kérdések nélkül :-)

Gyulimali 2021.03.25. 21:33:19

@Studiosus:
"...amikor például megkérdeztem, hogy a magyar rendszámomat hol adhatnám le, csak hümmögés volt a válasz, azóta is nálam van, senki sem kereste."
Hát, akkor rossz helyen jártál. Nálam a Zulassungstellén megkrdezték, hogy én akarom visszavinni a rendszámot, vagy intézzék ők?
Mondtam, hogy csinálják.
Igaz, nem volt gyors, de kb olyan 4 hét múlva jött a levél a magyar hivataltól, hogy megérkezett, kivonták az autót a forgalomból és visszautalták az éves gépjárműadó kivonás naptól arányos részét.
Arra már nem emlékszem, hogy hová jött a levél, de gyanús, hogy a német címemre.

Gyulimali 2021.03.25. 21:34:19

@MAXVAL birсaman közíró:
"A magyar rendszám leadása úgy zajlik, hogy amikor más országban rendszámot igényelsz, a hatóság leveszi a rendszámodat, majd azt visszaküldi a magyar hatóságnak."

Itt nem.
Lásd az előbbi hozzászólásomat!

Zionnépe 2021.03.25. 21:36:16

@dunántúli gyerek: Igen,ebben igazad van. Most olvastam utána.
Én úgy tudtam, ha van otthon ingatlan és az az állandó lakcím, akkor feltétlen kell adóbevallás is. De tényleg nem.

Gyulimali 2021.03.25. 21:38:15

@Zionnépe:
"...igaza van Studio-nak ugyanis adóbevallást kell beadni, és forintosítani az éves jövedelmet, igaz valami EU-s megállapodós részbe az adó miatt, de ettől bele tudják számolni a KSH statba ameddig magyar állampolgár valaki."
Csak akkor kell leadni mindkét országban adóbevallást, amikor nem teljes adóévet töltesz valahol.
A 183+ napot eltöltött országban kell beadni a fő adóbevallást, amibe bele kell írni EUR-osítva a magyar fizetésedet, Magyrországon pedig forintosítva a külföldön szerzett jövedelmedet ÉS a befizetett adót.
Én 2014 óta nem adok le semmilyen adóbevallást Magyarországra.

Zionnépe 2021.03.25. 21:42:14

@Gyulimali: Mi ezeket tavaly augusztus végén intéztük. Hivatalosan nem lehet.
Az más, hogy nem jelented be a változást és ameddig fizetsz mindent és nem jelenti az, akihez megy esetleg bármilyen leveled (ma már ugye kérhető elektronikusra kvázi minden), hogy semmi közöd az ingatlanhoz, addig nincs gond.
De nem adnak. Az Otp és a BB Bank tuti nem és a Telenor is elzárkózik a külföldi lakcímtől előfizetéses telefonhoz. Az egyetlen "tanácsuk", ha ragaszkodsz hozzájuk, ne jelentsd be a változást !

Zionnépe 2021.03.25. 21:43:30

@Gyulimali: Igen időközben utánaolvastam, az ingatlan és az állandó lakcím miatt rosszul tudtam.

Gyulimali 2021.03.25. 21:51:47

@Zionnépe:
"Még mindig nem érted, hogy igen sokaknak több száz km oda és vissza is ez a mutatvány."
Olvasd el a saját esetemet a barátomék 280km-t utaztak miatta, mert nekik fontos volt.
Annál szerinted hányan laknak messzebb Európán belül?
Itt pl. vannak igen olcsó vonatjegyek. Egy MUC-Stuttgart megvan 2x29 EUR-ból, ha jókor veszel jegyet.

És ahhoz képest, hogy otthon max pár utcányira kell elzarándokolni, ez nagy kibaszás."
Cserébe itt nem a 150 000 HUF-os minimálbért kapja az ember, hanem az 1500 EUR-osat.
Valamit valamiért.
Ez a rész megvan?

"Azt meg végképp nehéz felfognod ahogy látom, hogy nem mindenki tudja/akarja feladni az otthoni lakcímét, vagy azért, mert örül neki, hogy van azért egy háza/lakása vagy mert kényszerhelyzetben van."
Nekem is van otthoni lakcímem, a szüleimhez vagyok bejelentkezve.
Mégis meg tudom oldani ezt a dolgot.
Ahogy írtam, ha innen 1000km-re lenne a legközelebbi magyar követség, akkor HAZA UTAZNÉK és otthon szavaznék.
4 évente simán lehet az évente 2-4 hazalátogatást a szavazás napjaira tenni.
Minden csak az akarás kérdése.

"Másik oldalról kb kamuzol, hogy nem kormánypropagandista vagy. "
Elmészmár a fenébe, semmit nem tudsz rólam, csak azért hiszitzel itt, mert nem értek veled egyet.

Az a 95% akik nem a kormányra szavaznak bizony utálják érte annyira, hogy nem mentegetik a megnehezített választási helyzetüket...
Ez csak felfogás kérdése.
Tudod, ezek a szabályok már sok-sok éve.
annak az úgynevezett felnőtt emberek, akik képesek felfogni, hogy az adott szabályokon belül lehet és kell játszani, meg vannak az olyanok, akinek minden IS a bajuk, és mindenben csak azt nézik, hogy miért rossz.

Végezetül, szerintem nyugodtan húzd ki a karót az alfeledből, és próbálj meg lazítani egy kicsit!
Ez a felesleges igzalom nem tesz jót a várható életkorodnak.
(jajj de finom ez a Heineken )

Gyulimali 2021.03.25. 21:54:50

@eßemfaßom meg áll:
"...ennyit kellene felfogni, de úgy tűnik ez túl bonyolult "
Igen, és az elmúlt, jó 10 évben ezt nem sikerült megugrania az ország "abszulót többségének" (LOL)

Pont ugyanez a vita előjön pár évente, és egyszerűen nem értik meg...
És, főleg az a bosszantó, amikor otthonról aggódnak, úgy hogy azt sem tudják, mi itt a rendszer, meghogy egyáltalán hány ember az, akit ez érint.

Gyulimali 2021.03.25. 22:04:48

@Zionnépe:
"Mi ezeket tavaly augusztus végén intéztük. Hivatalosan nem lehet."
Banki hitelt egészen biztosan tudsz felvenni külföldi munkahellyel és lakcímmel.
Van rá külön adatlap, amit ki kell tölteni, és a munkaadódnak aláírnia.
Az OTP pl. teljesen hülye lenne nem adni egy külföldinek hitelt, hiszen sokkal kisebb a kockázata rajta.

"Az más, hogy nem jelented be a változást és ameddig fizetsz mindent és nem jelenti az, akihez megy esetleg bármilyen leveled (ma már ugye kérhető elektronikusra kvázi minden), hogy semmi közöd az ingatlanhoz, addig nincs gond."
Ha tényleg nem laksz ott, akkor az legmegengedőbb esteben is a sötétszürke zóna...
Akkor azonnal ugrik az erkölcsi jogosultság az ott szavazásra!!!
AZtán, ha rájönnek, hogy huncutkodsz, akkor meg szépen bemennek az önkormányzathoz, és kényszer-kijelentenek a címről...

"De nem adnak. Az Otp és a BB Bank tuti nem..."
Nekem az OTP örömmel adott volna. Más kérdés, hogy köszünettel, de nem kértem...

."..és a Telenor is elzárkózik a külföldi lakcímtől előfizetéses telefonhoz. Az egyetlen "tanácsuk", ha ragaszkodsz hozzájuk, ne jelentsd be a változást ! "
Hát, akkor nekem szerencsém van.
A DAS pl. az itteni címemre küldi a számlákat, meg a teljes levelezést.
A Vodafonnál, nem tudom mi van bejelentve, de nem csináltak soha problémát abból, hogy mondok, hogy külföldön élek.
Sőt, még emelt roaming díjakat sem kell fizetni, pedig nem jelentkezik be a telefonom havonta a magyar hálózatba...

Gyulimali 2021.03.25. 22:05:46

@Zionnépe:
Nagyra becsülöm, hogy be tudtad ismerni a tévedésedet!
Ez óriási kincs manapság!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.25. 22:14:00

@Zionnépe:

1988 óta nem kell bejelenteni sehol a külföldre utazást, ha az 30 napnál rövidebb. 2014 óta meg a 30 nap felettit se kell.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.25. 22:17:52

@Zionnépe:

Semmi kapcsolat az állampolgárság és az adózás között.

Mo-on az adózik, aki Mo-on él vagy nem él ott, de ott jövedelmet szerez. S mindegy milyen állampolgár.

Aki se nem él Mo-on, se nncs mo-i jövedelem, az nemhogy nem aódik, de adóbevallást se ad be. S ismét mindegy milyen állampolgár.

dunántúli gyerek 2021.03.25. 22:39:21

@MAXVAL birсaman közíró: Csori amerikaiak adoznak haza akkor is ha kulfoldon szereznek jovedelmet, es ott mar megadoztak. Ez mekkora szopas, igaz csak evi 85000 dollar folott.

honnanhova 2021.03.25. 23:03:41

@eßemfaßom meg áll: És aki átmenetileg tartózkodik külföldön pont a szavazáskor, mert külföldi családtagot látogat, túrázik, kirándul vagy üzleti ügyet intéz, esetleg külföldön érte baleset, és ott kénytelen lábadozni, vagy mondjuk kijárási tilalom van vagy törlik a járatát és nem ér haza, az mit csináljon?

eßemfaßom meg áll 2021.03.25. 23:11:14

@honnanhova: írjon 23 hozzászólást 12 év alatt. Vagy igyon egy sört.

Csigataposó 2021.03.26. 00:43:20

Igazabol a kormany azokkal baszik ki akik Magyarorszagon laknak, de rendszeresen hosszabb idore kulfoldre kell menniuk munka miatt. Pl: Kulfoldon szolgalo magyar katonak.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2021.03.26. 05:55:47

A gecit és seggnyaló hordáját az EU támogatása, segélyei, az itt lévő EU tulajdonú multik(Audi, Mercedes, BMW, Lidl, Tesco stb.) és az EU-ban dolgozó magyarok a hazautalt-hozott jövedelmükkel, tartják el. Magyarul ezek a patkányok azt szidják aki a kenyerüket adja. Én még ezeknél erkölcstelenebb, becstelenebb, jellemtelenebb férgeket nem láttam. És szerintem a földön nincs még egy ilyen geci banda.

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.03.26. 06:56:12

12 évig nem is jártam Magyarországon, meg szerintem most sem fogok elég sokáig, ennek ellenére sosem szórakoztam ilyennel, hogy töröljem a lakcímemet. A gyerekeim és a feleségem magyar állampolgárok is, noha kb egy szót sem tudnak magyarul, de jobb az EUs útlevél, mint az otthoni (Fülöp-szigetek). Mondjuk a szavazás meg általában a politika engem már 1998-ban sem érdekelt, nem is voltam.

Visszatérve a hazaáruláshoz, csak egy kérdésem van.

Mi van akkor, ha valakit a hazája árult el?

Zionnépe 2021.03.26. 07:24:20

@MAXVAL birсaman közíró: Van kapcsolat és ugyanúgy lekérheti a Nav a külföldön élő állampolgár adózási adatait. És bizony meg is teszik. Nem véletlen számolja bele a kormány a munkaügyi statisztikákba is a külföldön dolgozókat.

@Gyulimali: Kötve hiszem, hogy külföldi lakcímmel és bérpapírral tudsz felvenni az Otpben vagy bármelyik bankban hitelt.
Az más, akik ingáznak, ne keverd őket bele a sztoriba!

Innen is látszik, hogy kamuzol a szavazásban is, ugyanis fogalmad sincs mekkora távolságok vannak Németországban!
Pl Kemptenben él egy nagyobb magyar közösség csak nekik közel 400km oda és vissza.
De, ha ránézel a konzulátusok által lefedett térképre, látszik, hogy nem ők vannak a legmesszebb...
berlin.mfa.gov.hu/page/magyar-konzulatusok-nemetorszagban

És az 1500 euro németben kibaszott lófasz fizetés. Persze, több mint otthon a 150k Forint, de itt eleve magasabb sokkal minden költség.
Egyedül az ennivaló és a háztartási cikkek "olcsóbak" fizetésarányosan.
És kizárt, hogy valaki élvezze azt, hogy akár egész nap mászkálhat 40-50 eurós költségbe verje magát azért a szavazásért, amiért otthon max pár utcát kell mennie.

De ha gondolod vesd fel az ötleted pár németországi magyar facebook csoportban, és várd a csodát (na meg a melegebb égtájra való elküldéseket... azok hamarabb fognak jönni) !

Zionnépe 2021.03.26. 07:25:55

@Török törp hörcsögöt bökő bögöly: Ez azért erős túlzás, de valóban kimutatható mértékű gdp arányosan is ez az összeg.

Utó Pista 2021.03.26. 07:31:41

A legegyszerűbb az lenne, ha senki se szavazhatna, aki nem itt él.
Volt kollégám elment nyugdíjba és rögtön ment a gyerekei után Angliába. Gyakorlatilag egyik se él már itt. A vecsési ház kiadva.
A nyugdíját viszont az itthoni járulékfizetők dobják össze neki.

Utó Pista 2021.03.26. 07:34:05

@Puerto Prince: A feleséged hogy lehet magyar állampolgár nyelvtudás nélkül?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.26. 08:15:39

@dunántúli gyerek:

Ill. adóbevallást kell beadniuk, de levonható az adóból a külföldön kifizetett adó.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.26. 08:17:12

@Zionnépe:

Bekérheti, alapos ok alapján, pl. tartozása van az illetőnek, jogerős ítálet van ellene, stb. Egyébként meg nem kérheti be, a magyar államnak semmi köze egy külföldön élő magyar adójához.

Gyulimali 2021.03.26. 08:18:00

@Zionnépe:
"Kötve hiszem, hogy külföldi lakcímmel és bérpapírral tudsz felvenni az Otpben vagy bármelyik bankban hitelt."
Akkor te IS kérdezd meg, nekem azt mondták.
Az viszont lehet, hogy az elmúlt 5 évben ez megváltozott, de nem hinném.

"Az más, akik ingáznak, ne keverd őket bele a sztoriba!"
Ez hogy jön ide? Ők nem számítanak külfökóldön élőknek. Nekik semmi közük ehhez a témához

"Innen is látszik, hogy kamuzol a szavazásban is, ugyanis fogalmad sincs mekkora távolságok vannak Németországban!"
Persze, hogy nincs, hiszen csak 8 éve élek itt!

"Pl Kemptenben él egy nagyobb magyar közösség csak nekik közel 400km oda és vissza."
Akkor ők, ha ENNYIRE le akarják váltani a kormányt, hogy nem elég nekik pártlistán ellentmondani, hanem annak ellenére is akarnak egyéni körzetben szavazni, hogy ott sem élnek, akkor tegyék azt, amit már legalább 2x javasoltam, csak nem vagy hajlandó tudomást venni róla: Szervezzék az egyik családlátogatást a szavazás körüli időszakra, utazzanak Magyarországra és szavazzanak otthon!
Ezt csak 4 évente egyszer kell megtenniük.
Ha pedig amúgy sincs rokonuk, akihez hazamennének, akkor pont nem értem, hogy miért akarnak otthon szavazni.

De, ha ránézel a konzulátusok által lefedett térképre, látszik, hogy nem ők vannak a legmesszebb...
berlin.mfa.gov.hu/page/magyar-konzulatusok-nemetorszagban
4 konzulátus van, ahogy látom. Az északi régió az tényleg szívás...
De pl délen meg nyugaton azért nem olyan vészes, főleg az itteni úthálózat minőségét figyelembe véve.

"És az 1500 euro németben kibaszott lófasz fizetés."
Minimálbérről beszéltem. Olvass vissza...

" Persze, több mint otthon a 150k Forint, de itt eleve magasabb sokkal minden költség."
Nemmondod!
És, mégis, sok-sok ember él inkább itt, mint Magyarországon, szóval valami miatt csak megéri nekik (is) ideköltözni...

"Egyedül az ennivaló és a háztartási cikkek "olcsóbak" fizetésarányosan.
És??
Ennek semmi köze a mostani témához.

"És kizárt, hogy valaki élvezze azt, hogy akár egész nap mászkálhat 40-50 eurós költségbe verje magát azért a szavazásért, amiért otthon max pár utcát kell mennie."
Nekem és a barátaimnak pl. tökjó buli volt.
Ez, szerintem csak elszántság és felfogás kérdése...

"De ha gondolod vesd fel az ötleted pár németországi magyar facebook csoportban, és várd a csodát (na meg a melegebb égtájra való elküldéseket... azok hamarabb fognak jönni) ! "
Nem vagyok facebookon, és nem is tervezem soha a regisztrálást.

Végezetül:
Részemről befejeztem.
Neked megvan a saját teóriád, a hozzá illő megerősítési torzítással, szóval teljesen esélytelen, hogy meg tudjalak győzni.
További szép napot!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.26. 08:20:40

@Utó Pista:

Az állampolgársághoz szülséges nyelvvizsga abszolút jelképes. Az nem megy át rajta, aki nem jelenik meg rajta.

Ismertem olyan embert, akinek volt szerzett magyar állampolgársága, de a magyar betűket se ismerte, pl. a "Váci utca" szót "Vaki utka" alakban ejtette. Nem vicc, egy lengyel ismerős volt.

csabakirályfi 2021.03.26. 08:22:26

A) Hamár, akkor mondjuk Magyarhonban a választási részvétel ritkán haladja meg a 70%-ot. Akkor a 30% eleve hazaáruló?
B) A kettös állampolgárság (igencsak pongyola, mert nem erröl szólt, ezt leginkább a fröcsögö Lovaspista tudta volna igazolni a maga többes állampolgárságával) megadásának bevallott célja volt a Fidesz bebetonozása a hatalomba legalább 20 évre (TM Mikola István, 2006). Szóval kell legyen itt huncutság, na.
C) A legjobb rész: "Szerintem nála erősebb a félelem, hogy egyszer mégiscsak fordul a magyar belpolitika és nem az a segg lesz hatalmon, amelyik nyalására ő annyi időt fordított az életéből. Megint más kérdés, hogy tisztára nyalni való segg szinte mindig akad nálunk, szóval nem kellene annyira izgulni."

kommentes nikk 2021.03.26. 08:28:50

@Zionnépe: jó, azt azért tegyük hozzá, hogy egy fél nap és 50 euro nehogy már megugorhatatlan akadály legyen annak, aki tényleg szeretne szavazni. Ha nincs 50 eurója négyévente egyszer ilyesmire, akkor nyugodtan hazajöhet, mert akkor kb koldus kint. Értem én, hogy kibaszás, és megértem a felháborodást is, na de ha valaki annyira szeretne beleszólni a dolgok alakulásába, nehogy már az legyen a visszatartó ok, hogy nem a szomszéd utcában szavazhat. Kösse össze egy kirándulással, egyen egy jót a szavazásra kijelölt városban, sétáljon egyet ott, aztán hazamegy.

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.03.26. 08:34:59

@Utó Pista: simán. Akkoriban (de szerintem most is, csak nem tudom) tömeges jelenség volt a bevándorlási hivatalokban, hogy beszéltél 2-3 mondatot magyarul, és a magyarországi lakhely, magyar gyerekek, család, stb. miatt elfogadták a nyelvtudást. Különben rengeteg szerb, román meg ukrán kapott így állampolgárságot állítólag.
www.magyarszo.rs/hu/3924/kulfold_magyarsag/198163/%C3%81llampolg%C3%A1rs%C3%A1g-magyar-nyelvtud%C3%A1s-n%C3%A9lk%C3%BCl.htm

24.hu/belfold/2014/01/30/kamumagyarok-ertem-es-beszelem-a-magyar-nyelvet/

index.hu/belfold/2019/03/05/egyszerusitett_honositas_magyar_allampolgarsag_letelepes_nyelvtudas_szarmazas_eljaras_gyulai_gabor

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.03.26. 09:38:21

@MAXVAL birсaman közíró: kb. így van.

Mondjuk a feleségem felsőfokon beszél angolul és kínaiul a tagalog anyanyelve mellett, szóval nem volt nehéz bebifláznia pár mondatot.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.26. 09:42:54

@kommentes nikk:

Én 2007 óta nem élek Mo-on életvitelszerűen.

A címemet nem adtam le, nem jelentettembe semmit, így maradt a magyar címem. Az eladott lakásom címére voltam bejelentve.

Aztán 2012-ben az új tulaj kényszerkijelentett, így "címtelen" lettem.

Aztán örököltem ingatlant 2016-ban, s 2017-ben bejelentkeztem annak címére.

Szóval volt, hogy csak listás szavazatom volt levélben, de most megint van 2 szavazatom. A legközelebbi magyar követségtől 8 km-re lakom.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.26. 09:45:05

@csabakirályfi:

A tömeges állampolgárságmegadás a határontúli magyaroknak csak azért tudta segíteni a Fideszt, mert a ballibek magyarellenes kampányt folytattak.

Ahol most élek - BG -, ott ilyesmi nincs, mert teljes a konszenzus, hogy a határontúli bg-ok lehessenek állampolgárok, így a kérdésből egyetlen párt se tud profitálni.

padlogaz 2021.03.26. 09:45:41

a világ országainak többségében viszonylag kis szervezéssel és időráfordítással meg lehet oldani, hogy négyévente az ember befárad a legközelebbi követségre vagy konzulátusra és leadja személyesen a szavazatát. már akinek fontos, hogy szavazzon.

ahol ez bonyolult a tényleg nagy távolságok és a közlekedési infrastruktúra elmaradottsága miatt, pl. dél-amerika vagy fekete-afrika, ott a levélszavazat is erősen kétséges, mert a postai küldemény is csak ötletszerűen érkezik meg (személyes tapasztalat, éltem ilyen helyeken).

mivel a levélszavazatok hitelességét a legnehezebb ellenőrizni, ezért szvsz csak ott érdemes alkalmazni, ahol ténylegesen elkerülhetetlen. határon túl ilyen hely, elég csak szlovákiára gondolni, a kettős állampolgárság tilalma miatt nem lehet elvárni az ottani magyaroktól, hogy a szlovák titkosszolgálat kamerái előtt álljanak sorban a pozsonyi vagy kassai kirendeltségek előtt. ukrajna dettó.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.26. 09:47:15

@Csigataposó:

A 90-es években az volt a magyar szabály, hogy csak az szavazhat, akinek van magyar címe ÉS a választás napján belföldön van. Azaz még a magyar diplomaták se szavazhattak.

Ezt az AB semmisítette meg a 90-es évek végén.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.26. 09:50:39

@Puerto Prince:

Valójában 2014-ig kötelező volt a magyar cím törlése minden 30 napon túli külföldi tartózkodás esetében, de ezt gyakorlatilag senki se tartotta be, s a hatóság se szankcionálta.

Ezért is lett 2014-ban a szabály megszüntetve. Azóra csak az köteles a magyar címét megszüntteni, aki "végleg" távozott az országból. Az meg, hogy mi "végleg" az állampolgár döntésétől függ. Azaz mondhatom azt, hogy elmegyek "ideiglenesen" 50 évre, s akkor az nem lesz "végleg".

Nekem is van magyar címem, s a bejelentett címemem SOHA nem éltem.

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.03.26. 10:24:28

@MAXVAL birсaman közíró: szerintem amúgy ez kb így a normális.

Egy csomó ember egyéni életstílust, életstratégiát választ magának, és ezt a hivatalok, államok nem nagyon tudják lekövetni, főleg hatásköri okok miatt. Meg aztán egy magyar hatóság nem nagyon tud eljárni pl. egy Fülöp-szigeteken élő magyarral szemben, mivel ott nagyon sok helyen nincsen az utcáknak neve, és ebből kifolyólag postai címe sem. Sőt, a közelmúltig nem volt személyije sem a legtöbb embernek.

Kis példa, hogy elvileg nekem van egy magyarországi lakcímem, ezen kívül be vagyok jelentve a Fülöp-szigetekre, de Kínában élek, amit a rendőrség rendszeresen ellenőriz is. Elvileg vannak kapcsolatok PRC és Magyarország között, ennek ellenére mégsem kommunikálják le, hogy nem ott vagyok.

Meg aztán az állandó lakhely, ha jól tudom, az a hely, ahol évi 183 napot töltesz. De mi van akkor, ha mondjuk valaki sehol nem tölt annyit? :D

Csomó ilyen van, szerintem nem kell túlreagálni, és hálisten a hatóságok sem teszik ezt.

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.03.26. 10:31:58

@padlogaz: Persze, a postát a harmadik világban el kell felejteni :) Van, aki szerint ez működne?

Mondjuk a legtöbb magyar szerintem az EU-ban, illetve a szomszédos országokban lakik, tehát annyira nem lehet para megszervezni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.26. 10:31:59

@Puerto Prince:

Eleve ez országfüggő.

A magyar jog pl. nem foglalkozik a TÉNYLEGES lakhellyel, csak a bejelentettel.

Vannak országok, ahol meg csak a tényleges számít, azt igazolni kell. Pl. Írországban csak az szavazhat, aki tényleges ott él az év nagyobb részében, ehhez regisztrálni kell. s a regisztrációhoz igazolások kellenek.

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.03.26. 10:41:26

Különben ha megoszthatom a véleményemet, én a következőt csinálnám.

Magyarországnak van egy nagyon jó rendszere a külföldön tartózkodó állampolgárokkal kapcsolatban, ez a konzuli védelem rendszere, amire elektronikusan be lehet regisztrálni. Azon a felületen létre lehetne hozni egy szavazás fület, ahol bárki szavazhatna, aki bármilyen okból nem Magyarországon tartózkodik a szavazás napján. Ráadásul automatikusan szűrhető az eredmény, mert a személyi igazolványt csak egyszer lehet megadni.

Más kérdés, hogy a Magyarországgal szomszédos országok magyarsága meg az EU-ban élő magyaroknak is kb 15%-ban ment el szavazni, tehát kétlem, hogy robbanásszerű változást hozna a dolog. Én pl biztos nem fogok szavazni a magyar választáson most sem.

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.03.26. 10:43:04

@MAXVAL birсaman közíró: ááá, imádom ezt a kalózérzést :)))

A hatóságok bottal üthetik a nyomomat!! :D

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.26. 10:45:36

@Puerto Prince:

Nálam ez még egyszerűbb. Még a nevem se teljesen ugyanaz a két állampolgárságomban.

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.03.26. 10:48:35

@MAXVAL birсaman közíró: ugye tudod, hogy most egy kicsit kurvára irigy vagyok? :)))

Gyulimali 2021.03.26. 11:49:02

@padlogaz:
És azt is ellenőrizni kell, hogy az illető nem szavazott-e már esetleg levélben előre, amikor megjelenik személyesen az urnánál...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.26. 12:08:58

@Gyulimali:

Nem kell. A leveles szavazáshoz regisztrálni kell előre, s aki regisztrál, azt törlik a normál listából.

Etniez 2021.03.26. 12:40:41

Egyértelmű a helyzet. Vagy minden magyar tudjon szavazni levélben külföldről vagy egyik sem.

Minden más megoldás hazugság és igazságtalanság.

Etniez 2021.03.26. 12:41:45

@Gyulimali: Nem kell. Nyilatkozik, hogy levélben szeretne és akkor a neve nem kerül fel a személyes jegyzékre.
Ennyire egyszerű.

Etniez 2021.03.26. 12:43:54

@padlogaz: Londonban közel 50.000 magyar él, Uk-ban meg 110.000.
Két helyen szavazhatnak. Mekkora sorba álljanak?

Etniez 2021.03.26. 12:48:05

@Utó Pista: a nyugdíja jár neki, függetlenül hogy hol él.

Egyébként ebben egyet értünk, mindenki oda szavazzon, ahol él.
Nem mi (londoni) jogunkat kell megadni, hanem az erdélyiekét elvenni.
Ha annyira imádják Orbánt, költözzönenek Magyarországra.

Etniez 2021.03.26. 12:50:37

@Gyulimali: ja, különösen ilyen covidos időkben könnyű utazgatni szavazni...

/homlokhozcsapósember

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.03.26. 14:16:32

@Etniez: Az elzászi németek is szavazhatnak a német választásokon, és a besszarábiai románok is a románon. A világban nem különlegesség, hogy egyes országok határon túlra szakadt nemzettársaiknak tömegesen adnak szavazati jogot.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.03.26. 14:21:56

@Etniez: Ezt nyilván orvosolni kell, és több szavazási pontot létesíteni. De a levélszavazás nem megoldás. A tömeges levélszavazás csalási lehetőségeket rejt magában. A határon túliak esetében azért van rá szükség, mert sajnos előfordulhat, hogyha személyesen szavaznának országukban, akkor rendőri szekatúrának lennének kitéve szavazatuk leadása után. Bár mostanában elég jó a viszony a szlovákokkal és a szerbekkel, de ez változékony.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.03.26. 14:23:53

Egyébként látható, hogy Vonát kezdi felépíteni a Fidesz Jakab ellenében. Emlékszünk még a Centrum pártra? :)

Gyulimali 2021.03.26. 21:12:46

@MAXVAL birсaman közíró:
Már látom is s következő nyígási potenciált:
"Regisztráltam, de nem jött meg a szavazólap, és most akkor ki vagyok rekesztve a szavazásból, ilyenkor miért nem tudok személyesen szavazni???"
:-D

Gyulimali 2021.03.26. 21:14:17

@Etniez:
Igen, 2018-ban akkkora Covid volt, hogy csak na!
Ez majd akkor lesz szempont, ha 13 hónap múlva még mindig le lesz zárva minden.

Gyulimali 2021.03.26. 21:16:03

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:
Nem érted!
Az a bajuk, hogy ők, mind a két szavazatukat szeretnék levélben leadni...
A pártlistásat most is leadhatná, de akkor csak egy szavazata lenne, pont úgy, mint a határon túli magyaroknak.

eßemfaßom meg áll 2021.03.27. 08:08:36

@Etniez: Az autóban jobban fertőz a covid?

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.03.27. 21:08:36

@Gyulimali: De hogyha nem él itt, akkor miért akar egyéni képviselőre szavazni egyáltalán? Más kérdés, hogy mivel van magyarországi lakcíme, megteheti.

Gyulimali 2021.03.27. 22:36:17

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:
Nem tudom...
Talán azt hiszik, hogy a két szavazatukkal könnyebben leváltják orbánt?
Nem tudom...
Szerintem komolyan elhiszik, hogy azok a szegény, (orbán által elüldözött) külföldi magyarok tömegesen nem szavaznak a leváltásukra, csak azért, mert csak akkor szavazhatnak levélben, ha lemondják a magyar lakcímüket...
Nekem az a bajom, hogy alapvetően én úgy látom, hogy egyáltalán nincs fogalmuk róla, hogy most hogy egy ez a dolog...
Amivel alapvetően nincs baj, mert én sem követem az otthoni eseményeket.
A baj azzal van (amúgy a rugalmas munkaidő körüli cirkusszal teljesen analóg módon), hogy fogják a félinformációjukat, és megtalálják az "armageddon scenario"-t és utána arra hivatkoznak, mint általános kimenetel.
Nem mellesleg ezek az Armageddon scenario-k egyértelműen utalnak rá, hoyg a kitalálóik nem értik a rendszer működésénak még az alapajait sem, csak valami propagandát szopnak be.

ÁdámSzőke 2021.03.31. 00:46:37

Tetszik, ahogy a szerző ráérzett Bódi "Mazsi" Ábel karakterére. :D

"Bódinál egy kicsit fordított helyzetet érzek, de ez lehet, hogy csak a rosszindulat mondatja velem. Szerintem nála erősebb a félelem, hogy egyszer mégiscsak fordul a magyar belpolitika és nem az a segg lesz hatalmon, amelyik nyalására ő annyi időt fordított az életéből. Megint más kérdés, hogy tisztára nyalni való segg szinte mindig akad nálunk, szóval nem kellene annyira izgulni."

Merthogy Bódi minden pózolás mögött egy perverz egomán náci.

budikabelka.blogspot.com/2021/02/szerelmi-elet.html
budikabelka.blogspot.com/.../bodi-abel-politikai...
budikabelka.blogspot.com/2021/02/racz-zsofia.html

Persze neki az a hazaáruló és/vagy értéktelen ember, akin nem tud felmászni...

Gondolatkarantén

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása